Francesco Squeri, San Donato polgármestere szerint nagyon előnyös lenne a város számára a Milan új stadionjának megépülése és kijelentette, hogy ez egy megismételhetetlen lehetőség, amelyet nem szabad elszalasztaniuk.
Megkezdődött a Milan új stadionprojektjének engedélyeztetési szakasza. A klub korábban megvásárolta a SportLifeCity részvényeit, amelynek a tulajdonában van az új stadion helyszínéül szolgáló San Francesco elnevezésű telek. Továbbá a Milan nemrég benyújtotta a San Donato önkormányzatának a városfejlesztési tervet, amelynek részét képezi egy új 70 ezer férőhelyes stadion. A város polgármestere, Francesco Squeri meglehetősen pozitív véleménnyel van a Milan elképzeléséről és a nyilatkozatából kiderült, hogy abszolút támogatja a stadionprojekt megvalósítását. Az olasz politikus szerint az új stadion egy kihagyhatatlan lehetőség a városnak.
„A Milan benyújtotta a városfejlesztési javaslatát és most számunkra egy tanulmányozási illetve mélyreható elemzési folyamat kezdődik, hogy felmérjük a pozitív és a negatív hatásokat. Ezt követően az ügyet a városi tanács elé terjesztjük, hogy kiderüljön, elfogadják-e vagy sem. Mindez két vagy három hónapot vesz igénybe. A városi tanács szavazása után párbeszédet nyitunk az összes érintett szervezettel, például Lombardia régióval, Milánóval, az olasz autópálya kezelővel, a tömegközlekedési vállalattal és a dél-milánói mezőgazdasági övezettel. Ez másfél évig fog tartani.” – mondta Squeri.
„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az új stadion megépítése San Donato számára nagy előnyökkel járna. Ezzel a projekttel a városunk ismét vonzóvá válhat és ha a stadion megépül, akkor a vasúti mobilitás megerősödik és a megálló helyett vasútállomás jöhet létre. A Milan új stadionja egy olyan megismételhetetlen lehetőség számunkra, amelyet nem szalaszthatunk el. Ez a térség fejlesztését szolgálja egy nemzetközi kaliberű projekttel, amelyet a világ egyik legnagyobb építészirodája tervez.”
„Egyértelműen tisztában vagyunk azzal, hogy sokat kell dolgoznunk az utakon és a mobilitáson, hogy csökkentsük a kellemetlenségeket. Ezek nem csupán a meccsre járó szurkolók javát szolgálják, hanem javítják a forgalom áramlását és a tömegközlekedés minőségét, ami minden dél-milánói polgár és ingázó számára előnyös.”
„Azt mondhatom, hogy vannak jogos kételyek és készen állok a vitára, amely valós dokumentumokon és adatokon fog alapulni. Csalódott vagyok, amikor azt látom, hogy téves és valótlan adatok kerülnek nyilvánosságra, például az a megalapozatlan hipotézis, hogy a déli park területén 15 ezer parkolóhely épülne, miközben a valóságban maximum 750 parkolóhelyről beszélünk.”