A legfrissebb kimutatás szerint a Milan az a brand, mely az elmúlt négy évet vizsgálva a legnagyobb növekedést produkálta a futballmárkák értékét tekintve.
A klub vezetősége az elmúlt években nagy hangsúlyt fektetett a pénzügyi fenntarthatóság megteremtésére és a pénzügyi helyzet stabilizálására. Ebben nagy szerepe volt a kereskedelmi illetve szponzorációs bevételek emelkedésének és a Milan brand értékének növekedésének. A BrandFinance elkészítette a 2024-es kimutatását, melyben elemezte és összehasonlította a futballklubok márkáinak értékeit.
A kimutatás szerint a Milan az a futballklub, melynek brandje a legnagyobb növekedést könyvelhette el a 2021 és 2024 közötti időszakban. A BrandFinance megállapítása szerint a szóban forgó időperiódust vizsgálva a Milan a leggyorsabban fejlődő futballbrand az egész világon.
A Milan brand értéke a 2021-2024 közötti időszakban 152 millió euróról 400 millió euróra emelkedett, azaz több mint két és félszeres növekedést produkált, ami kiemelkedő a futballklubok körében. Ezzel a Rossoneri megelőzi többek között a Bayer Leverkusent, az Aston Villát, a Newcastle-t és a Napolit is.
TOP 5 LEGGYORSABBAN NÖVEKVŐ FUTBALLBRAND 2021 ÉS 2024 KÖZÖTT:
# | KLUB | 2021 | 2024 | |
---|---|---|---|---|
1. | MILAN | 152,7M | 400,7M | +162% |
2. | LEVERKUSEN | 171,8M | 333,6M | +94% |
3. | ASTON VILLA | 147,1M | 250,6M | +70% |
4. | NEWCASTLE | 189M | 303,5M | +61% |
5. | NAPOLI | 138,7M | 217,3M | +57% |
Érdekesség, hogy a Milan az egyetlen olasz együttes a TOP 50 futballklubot magába foglaló toplistán, amely az elmúlt egy évben növelni tudta a márkájának értékét. A BrandFinance 2023-ban 358 millió euróra becsülte a Milan brand értékét, míg 2024-ben ez a szám 400,7 millió euró, ami mintegy 12 százalékos növekedés mindössze 12 hónap leforgása alatt. Így a Milan a leggyorsabban fejlődő futballbrand Olaszországban.
OLASZ KLUBOK BRANDJEINEK VÁLTOZÁSA AZ ELMÚLT 1 ÉVBEN:
KLUB | 2023 | 2024 | VÁLTOZÁS |
---|---|---|---|
MILAN | 358M | 400,7M | +12% |
JUVENTUS | 631,2M | 581,6M | -8% |
NAPOLI | 239,8M | 217,3M | -9% |
INTER | 509M | 454M | -11% |
ROMA | 204,2M | 178,7M | -13% |
A 2024-es kimutatásban a legértékesebb futballbrandeket tekintve a Milan a 15. helyen áll 400,7 millió eurós értékkel. A TOP 10-ben egyetlen olasz együttes sem szerepel. Az első helyen a Real Madrid áll, megelőzve a Manchester Cityt és az FC Barcelonát.
LEGÉRTÉKESEBB FUTBALLBRANDEK:
# | KLUB | BRAND ÉRTÉK |
---|---|---|
1. | REAL MADRID | 1685M€ |
2. | MAN. CITY | 1611M€ |
3. | BARCELONA | 1542M€ |
4. | MAN. UNITED | 1398M€ |
5. | LIVERPOOL | 1380M€ |
6. | BAYERN | 1236M€ |
7. | PARIS SG | 1208M€ |
8. | ARSENAL | 996M€ |
9. | TOTTENHAM | 868M€ |
10. | CHELSEA | 838M€ |
… | ||
12. | JUVENTUS | 581,6M€ |
14. | INTER | 454M€ |
15. | MILAN | 400,7M€ |
22. | NAPOLI | 217,3M€ |
23. | ROMA | 178,7M€ |