A Deloitte könyvvizsgáló cég a legutóbbi kimutatásában ismertette, hogy mely futballklubok tették szert a legnagyobb bevételre az előző idényben. A Milan ebben a tekintetben a 19. helyen áll Európában.
A kimutatás szerint a Premier League-ben szereplő Manchester City könyvelhette el a legtöbb bevételt a 2020/2021-es idényben 644 millió euróval, megelőzve a Real Madridot. A Királyi Gárda 640 milliós bevételt tudott felmutatni, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Bayern München áll 611 millióval. A több mint 8,1 milliárd euró bevételt generáló 20 egyesület között 10 angol, három spanyol, három olasz, két német, valamint egy francia és egy orosz található.
A Milan a 2020/21-es szezonban 216 millió eurós bevételre tett szert, ami 40 százalékkal magasabb az azt megelőző idényhez képest. Ez a Serie A-t tekintve a harmadik legmagasabb összeg a Juventus és az Inter után.
BEVÉTELI RANGLISTA TOP 20:
# | KLUB | BEVÉTEL (millió €) |
---|---|---|
1. | MAN. CITY | 644,9 |
2. | REAL MADRID | 640,7 |
3. | BAYERN | 611,4 |
4. | BARCELONA | 582,1 |
5. | MAN. UTD | 558 |
6. | PSG | 556,2 |
7. | LIVERPOOL | 550,4 |
8. | CHELSEA | 493,1 |
9. | JUVENTUS | 433,5 |
10. | TOTTENHAM | 406,2 |
11. | ARSENAL | 366,5 |
12. | DORTMUND | 337,6 |
13. | ATLÉTICO | 332,8 |
14. | INTER | 330,9 |
15. | LEICESTER | 255 |
16. | WEST HAM | 221,5 |
17. | WOLVES | 219,2 |
18. | EVERTON | 218,1 |
19. | MILAN | 216,3 |
20. | ZENIT | 212 |
10 hozzászólás
Abszolút meglepett a Zenit által realizált bevétel összege.
Létfontosságú lenne feljebb kúszni ezen a listán… főleg az előttünk lévő neveket (brand-eket?!) látva.
Az angolokkal csak pár csapat képes felvenni a versenyt (Real,Barca,PSG),a PL-ben akkora összegek mozognak,ami behozhatatlan előnyt jelent számukra.
Amíg az angol 20. helyezett TV-s bevételei közel a duplája az olasz bajnokéhoz képest,addig nincs miről beszélni és utol érni sem lehet őket.
És ezek csak a TV-s bevételek,magát az egész PL brandet olyan profi módon találták ki és adták el az egész világon,ami évtizedekre bebetonozta a fölényüket.
Illetve a Serie A-nak a folyamatos bunda és csalás sorozatok sem tesznek jót,ezért nem tudják megközelíteni ezt a szintet;valamint az olyan agyament szabályozások is alá ássák az olasz foci tekintélyét,hogy a külföldről igazolt igazolt játékos kevesebbe kerül,mint az országon belüli.
Egy nagyon komoly megtisztulási és újra szabályozási folyamatnak kellene lezajlania az olasz fociban,hogy visszatérhessen a 90-es évekbeli vezető szerepéhez.
Bayern is felveszi a versenyt és ha Lewandowski nem sérül meg akkor tavaly is BL-t nyertek volna és az is szégyen, hogy nem kapott aranylabdát Lewa.
Elvileg pont a Bayern-t említették követendő példaként a Milan vezetőségében, mert rájuk nem jellemző az eszetlen költekezés és mégis eredményeket érnek el. Annyiból lógnak ki, hogy az utóbbi 1-2 évben tényleg elszórtak 120 milliót Sané-ra meg Hernandez-re, de előtte ez nem volt jellemző és általában 40 millió fölé sose mentek, ami a top csapatok közt elég ritka és ezért követendő példa.
A saját stadion elképesztően fontos lenne, de az a projekt is dadog és ott is közösködni fogunk az interrel, ami lehet nem lesz jó üzlet, de majd meglátjuk, mert a kiadások is feleződnek.
Igen, a Münchent kifelejtettem,de a lényegen nem változtat:a PL-ben brutális pénzek mozognak és ez nem mostanában fog változni.
Illetve a bajoroknál,ha jól tudom akkor a szurkolók is támogatják a klubot valamilyen szinten (socios-szerű rendszer),tehát ott a több tíz- vagy százezer szurkoló éves befizetése is komoly tétel.
A Milan valóban jó úton halad,de ehhez még évek kellenek,hogy állandó BL 8 vagy annál magasabb szintű résztvevők legyünk.
A saját stadion pedig valóban létkérdés,talán a Juvén kívül 1 vagy 2 csapatnak (Sassoulo?) van saját stadionja Olaszban,látjuk is a bevételi oldalhoz mit ad hozzá.
Szerintem egy előfizetéses streaminget kellene csinálniuk. Milan meccsek, akár régi meccseket is közvetíthetnek extra műsorok stb.
A világ kétharmadában nem lehet Serie-A t nézni. sok sok országban csak a szar streamek keresése megy meccs napokon.
Ez egy nagyon komoly bevételi forrás lehetne a csapatnak!
Ehhez lenne joga a csapatnak? @Lansky?
Már létezik:Milan TV,4 euró havonta.
A nagy csapat meccseit nem adják,mert annak a jogai DAZN-nál vannak,de azonkívül mindent:Primavera,csajok,edzés közvetítések,egyéb csapattal kapcsolatos események.
Volt és van rá példa, hogy egy klub bizonyos meccseire vonatkozóan (hazai bajnokik például) kizárólagos közvetítési joggal rendelkezzen. Ugyanakkor a jogosultságok függhetnek attól, hogy a klub milyen szervezeti formában működik (egyesületként vagy gazdasági társaságként).
A közvetítési jogok tipikusan a szövetségeknél vannak, amiket viszont általában csomagban értékesítenek. Ezzel nagyobb pénzhez jutnak nyilván, meg „befogják a száját” a kevésbé tehetős kluboknak is, amelyekre egyébként senki sem lenne kíváncsi. Egy Milan- vagy Juve-előfizető megnézné a Milan-Salernitana vagy a Juventus-Empoli meccset is, nemcsak a rangadókat, azonban a Salernitana-Genoa meccs nyilván nem sokakat érdekelne. Így a szövetségek abban érdekeltek, hogy csomagban értékesítsék a közvetítési jogokat (380 meccsért nyilván többet kapnak, mintha csak a 100 legfontosabb meccs közvetítési jogát akarnák eladni), másrészt a szolgáltatóknak műsor kell, így ők is tudnak tervezni a több száz bajnoki meccsel. A kisebb és kevésbé népszerű csapatoknak meg nagyon sokat jelent a kisebb bevétel is.
A Milan önmagát mint saját „terméket” eladhatja, értékesítheti, mint teszik azt más klubok is a saját tévéjükön keresztül (pl. bemutatják, hogy a Milan játékosai beszállnak egy Audiba, elemzést néznek egy Samsung tévén, Puma cipőket próbálgatnak stb.). A problémát az jelentheti, ha például a Milannak bevétele van egy idegenbeli meccs közvetítéséből, míg az ellenfelének nincs. Így tehát nem gondolom, hogy ezt a Milan így megtehetné, ez nem úgy működik, mint az NFL. Ott a liga lehetőséget kínál arra, hogy egy adott csapat meccseit tekinthesse meg az előfizető, arra is, hogy csak pl. a Monday Night Football meccseit vagy csak a rájátszást nézze. De ott egyenlősdi van, a ligautolsó is ugyanannyit kap a bevételből, mint a bajnok. (Kicsit kavarja a dolgokat, hogy ugye több tévétársaság adja a meccseket, a Super Bowlt is évente más-más tévé adja, de valahogy megférnek…) Na, ez a rendszer az európai fociban nem működik (kivéve Angliát). Egy Juventus mint sokakat érdeklő klub fenntartja magának a jogot, hogy többet kapjon a közvetítési jogokból, mint egy Chievo.
Azt viszont elképzelhetőnek tartom, hogy pl. korábbi Milan-mérkőzések megtekintését lehetővé teszik – persze díj fizetése ellenében. Persze ez is összetettebb dolog, mert egy futballmeccs – ha az mondjuk 30 évvel ezelőtti is – termék akkor is, ha az értékét csökkenti az, hogy a meccs végkimenetele ismert. Itt a termék értéke azáltal csökken, hogy már nem hat az újdonság erejével, viszont növekszik azzal, hogy legendás játékosokat nézhet az ember. A Milannak ehhez meg kellene szereznie a jogokat.
Kielégítő válasz volt, köszönöm! Akkor maradt a szar stream keresgélés 😀
Kíváncsi leszek, hogy fog alakulni a bevételi oldal ebben a szezonban. Bl pénz, több szponzor, néző is több volt és még akár egy jelentősebb összeg is bejöhet a bajnokság megnyerése esetén.
Fel kellene kapaszkodnunk a top 10-be. A Milannak ott van a helye.