Az Emirates-szel kötött szerződés értelmében a Milan éves szinten 18,5 millió eurót kap. Ez a 13. legmagasabb mezszponzori bevétel az európai topligákban.

Az arab légitársaság 2010 óta a klub mezszponzora, azt megelőzően négy évig a Bwin szerepelt a mez elején. A jelenlegi megegyezés az Emirates-szel 2020 nyaráig szól, így a felek jövő nyáron nagy valószínűséggel újratárgyalják a szerződést.

Elkészült egy kimutatás az európai topligák (Premier League, La Liga, Serie A, Bundesliga, Ligue 1) legmagasabb mezszponzori szerződéseivel kapcsolatban. Az első helyen a Manchester United áll évi 71 millió eurós bevétellel, amit a Chevrolet fizet. A manchesteri alakulat mögött egyből a Real Madrid következik (70 millió euró, Emirates), míg a harmadik legmagasabb összeget az FC Barcelona teheti zsebre (55 millió euró, Rakuten).

A Milan európai viszonylatban a 13. helyen áll a 18,5 millió eurós bevételével. A kimutatás szerint Olaszországban a piros-feketék kötötték a legnagyobb összeget biztosító egyezséget, a második a Sassuolo (18 millió euró, Mapei) és a harmadik a Juventus (17 millió euró, Jeep).

Európában éves szinten 598 millió euró koncentrálódik a mezszponzori szerződések húsz legnagyobb haszonélvezőjének kezében. Egy évvel korábban ez az összeg 576,5 millió euró volt, vagyis a piac ezen része 3,7 százalékos növekedést produkált. A szponzorok között a TOP 20-ban a legtöbb légitársaság (6). Ebből négy ugyanaz a piaci szereplő, vagyis az Emirates csoport. Az autóiparnak öt szereplője van jelen a listán. Ami a ligákat illeti: a lista első nyolc helyezettjéből hat a Premier League-ben szerepel, miközben a teljes 20-as lista megoszlása a következő: Premier League 7 csapat, Serie A 5 csapat, Bundesliga 4 csapat, La Liga 3 csapat, Ligue 1 1 csapat.

A következő szezonban több változás is lesz. Amit már most tudni lehet, hogy az Arsenal új megállapodást kötött az Emirates-szel, amely évi 40 millió eurós bevételt fog hozni az Ágyúsoknak. A Liverpool hosszabbított a Standard Chartereddel, szintén 40 millióért. Tovább a PSG szponzort vált és az eddigi évi 25 millió perkáló Emirates helyett jön az ALL nevű biztosítótársaság, 60 millió euróért cserébe.

LEGMAGASABB MEZSZPONZORI SZERZŐDÉSEK (2018/2019)

Az összegek éves szinten millió euróban. (Képet készítette: @Lu_Class_)

2 hozzászólás a bejegyzéshez

  1. Nincs benne az első 20-ban, de a Benficával együtt megvan az évi 150 milliós mezszponzoráció az Emiratesnek. A következő szerződésnél akár a 30 milliós határt is át lehet lépni, ráadásul ha a Milan bejutna a BL-be, akkor a felek már idén hosszabbíthatnak. Gazidis miatt (is) arra számítok, hogy a szponzori pénz jóval közelebb lesz az Arsenalnak juttatott 31 millióhoz, mint a PSG-nek kifizetett 25 millióhoz. Igencsak eladható lehet ugyanis az a Milan, amely sok év után jut vissza az elitligába. A csapaton ugyan sokan élcelődtek annak idején az idős keret miatt, de egyébként messze nem olyan megosztó a klub, mint a Juventus, az Inter vagy a két nagy spanyol klub. Tehát a semleges futballkedvelők is kíváncsiak lesznek a visszatérő Milanra, amely a BL-t mindig igyekezett komolyan venni (ugyanúgy, ahogy a Juventus, csak éppen a Milan nyerni is tudott…). Azt a legtöbb focidrukker csapatszimpátiától függetlenül elismeri, hogy egy jó Milannak ott a helye a BL-ben.