A Milan hivatalosan is bejelentette Francesca Montini érkezését, aki hosszú évekig a Ferrarinál dolgozott.
Március elején arról számoltunk be, hogy közel 5 év után távozik a klubtól Pier Donato Vercellone, a Milan kommunikációs igazgatója, aki 2020 szeptemberében csatlakozott a Casa Milanban dolgozó stábhoz. Korábban már sejteni lehetett, hogy ki lesz az utódja és most megtörtént a hivatalos bejelentés az új szakember kinevezéséről.
A Milan hétfőn egy hivatalos közleményben jelentette be Francesca Montini kinevezését a klub márkaigazgatói pozíciójába. Az olasz szakembernek jelentési illetve beszámolói kötelezettsége van közvetlenül a klub vezérigazgatója, Giorgio Furlani felé.
Továbbá Montini fogja felügyelni a Milannál a marketinghez, a márkaépítéshez, a kommunikációhoz, valamint a digitális tartalomhoz kapcsolódó részlegeket. Így Montini látja el a Vercellone távozásával megüresedett kommunikációs igazgatói pozíció feladatait is. A klub tájékoztatása szerint Montini a szakmai pályafutása során szerzett széleskörű nemzetközi tapasztalatával nagyban hozzá fog járulni a Milan márka globális szintű megerősítéséhez.
Montini a római La Sapienza Egyetemen végezte a tanulmányait kommunikációs szakon, majd a Bolognai Üzleti Iskolán megszerezte a mesterdiplomáját. 2018 januárjában csatlakozott a Ferrarihoz és 5 évig márka- és vállalati kommunikációs vezetőként tevékenykedett, majd 2023 áprilisában kinevezték kommunikációs igazgatónak. Az olasz szakember olyan nemzetközi vállalatoknál szerzett tapasztalatot, mint a Nokia, a Nike, a Ford vagy éppen a Jeep.
7 hozzászólás
A Milan mint globális márka megerősödését leginkább az eredmények erősítenék meg, amik nincsenek 20 éve.
Tehát szerinted egy 20 éve fennálló problémát egy 2,5 éve regnáló tulajdonosnak kellen varázsütésre megoldania? Ha ilyen gyorsan menne, minden klub csodacsapat lenne. A Milan márkája viszont így is erősödik: növekvő bevételek, új szponzorok, globális terjeszkedés. Az már más kérdés, hogy egy jól működő marketing osztály és egy ütőképes csapat nem egymás ellenségei… sőt, egymást erősítik. A kettő együtt kell a sikerhez. ✌️👍
Mogyesz tudom fáj, de én segítek kicsit ,hogy könnyebb legyen gondolkodnod.
Idénre érték el, hogy se Maldini, se Pioli ,se D’Ottavio ne legyen, teljesen olyan a board amit Garry akart.
Idei BL-be bent hagytunk 30 milliót és a következőtől teljesen elesünk+ bevételek is csökkenek a szuper bajnoki helyezésünkkel 🙂
Persze idén még könnyű volt más dolgával verni a csalánt, majd a következő pénzügyi év milyen szép +++ lesz…
Szívesen a mai napi segítséget.
Amiket irsz, az nem a Milan márka teljesítménye, hanem általánosságban a focié, mint üzlet. A több pénzből jut több a csapatnak, kb. igy tudom összefoglalni.
Az adózás utáni eredményt tekintve valóban javult a helyzet, az eredményét látjuk a tabellán, meg majd a jövő évi budgetben.
Ugyanúgy vergődik a klub, mint Berlu utolsó érája alatt, igen lassan 20 éve. Kb. ugyanannyit öregedett a Milan szurkolók átlag életkora is. Még pár év töketlenkedés és nem lesz értelme a Milánról, mint globális brandről beszélgetni.
A Milan márkájának növekedése nem csak egy általános futballgazdasági trend része, hanem tudatos építkezés eredménye. Az új szponzorok, a digitális jelenlét és az amerikai piac felé nyitás mind stratégiai döntések, amiket más klubok nem feltétlenül csinálnak ugyanolyan hatékonysággal. A tabellára és a budgetre való hivatkozás jogos, de azzal is érdemes számolni, hogy egy klub márkájának erősödése nem egyik napról a másikra hoz trófeákat. Egy stabil üzleti háttér viszont hosszú távon versenyképesebbé teszi a csapatot is. A ’20 éve vergődünk’ narratíva kicsit sántít, mert ha a Berlusconi-korszak utolsó éveit nézzük, ott az anyagi gondok miatt a klub szinte vegetált. Ez a gondolat azért is problémás, mert ez az időszak alatt a Milan az utolsó 5 évben valóban hanyatlott, de az azt követő Elliott-korszak után (kínait átugorva) a klub pénzügyi és üzleti stabilitása javult, RedBird pedig ezt viszi tovább. Most van egy növekedési pálya, és ha a trend folytatódik, az eredmények is jönni fognak.
Növekedési folyamat sok területen megfigyelhető, leginkább a problémákat figyelembe véve. Rendszerszintű téves működés, szakmai tudatosság nagy részű hiánya, az utóbbi három évet tekintve folyamatosan süllyedő szakmai, morális, eredménybeli zuhanás nem sportszakmai, illetve pénzügyi növekedést prognosztizál.
A nehezen megszerzett és relatíve jól fizető szponzorok nem fognak ilyen fejetlenség, szakmai mélyrepülés és eredménytelenség mellett szerződéseket hosszabbítani, inkább azokat takarékra veszik, esetleg meg is szüntetik.
Egy másik posztnál írtam neked ✌️