Történelmi nap Milánóban. Ma lezárult a San Siro tulajdonjogának megvásárlása, így hivatalosan is a Milan és az Inter lett a stadion új tulajdonosa. Íme a két milánói klub által közzétett hivatalos közlemény.
„Az AC Milan és az FC Internazionale bejelenti, hogy ma aláírták az adásvételi szerződést Milánó önkormányzatával a San Siro stadion és a környező terület tulajdonjogának megvásárlásáról.” – áll a klubok által tett bejelentésben.
Az új stadion megépítése és a San Siro környékének városfelújítási projektje egy új fejezetet nyit Milánó és a két klub életében. A közlemény szerint ez a fontos mérföldkő tükrözi a Milan, az Inter és a klubok tulajdonosai, a RedBird illetve az Oaktree közös ambícióit a hosszú távú sportsikerek elérése és egy olyan értékteremtő beruházás megvalósítása érdekében, amely mindkét klub fenntartható fejlődését segíti.
A klubok a Foster+Partners és a Manica építészirodákat bízták meg az új világszínvonalú stadion és a környező terület látványtervének elkészítésével. Az új stadion a legmagasabb nemzetközi szabványoknak fog megfelelni és Milánó új építészeti ikonja lesz. A projekt során nagy hangsúlyt fektetnek az innovációra, a fenntarthatóságra és a megközelíthetőségre. Az adásvételi folyamat pénzügyi részének lebonyolításában közreműködött a Goldman Sachs és a JP Morgan nemzetközi bankok, valamint a klubok hivatalos banki partnerei, a Banco BPM és a BPER Banca.
A MilanNews tájékoztatása szerint a San Siro illetve a környező terület tulajdonjogáért összesen 197 millió eurót fizetett a Milan és az Inter.
Íme az önkormányzat hivatalos honlapján közzétett közlemény az új milánói stadionról.
„Manapság egy modern futballklub számára a csúcstechnológiával felszerelt, korszerű stadion megléte már nem választási lehetőség kérdése, hanem létfontosságú feltétel a pénzügyi stabilitáshoz, a hosszú távú fenntarthatósághoz és a sport területén való versenyképesség biztosításához. A megfelelő infrastruktúra lehetővé teszi a bevételi források növelését és diverzifikálását, a szurkolói élmény növelését, a magánbefektetések bevonzását és a klub nemzetközi márkaértékének növelését.”
„Egy stadion ma már nem pusztán a mérkőzések helyszíne, hanem egy társadalmi, városi és gazdasági ökoszisztéma szíve, amely az év minden napján képes értéket teremteni. A San Siro ma már olyan mértékben elavulttá vált, hogy rontja a működési hatékonyságot és a versenyképességet a legfejlettebb nemzetközi szabványokhoz képest. A stadiont eredetileg 1926-ban építették és az évek során több alkalommal is átalakították, de már nem képes olyan élményt nyújtani, amely megfelelne a futballszurkolók, a sportolók, a művészek és az üzleti partnerek elvárásainak.”

